ul. Długa 49, 95-100 Zgierz
Geodeta Powiatowy Edyta Majer
Sekretariat tel. (42) 288 83 60
e-mail: geodezja@powiat.zgierz.pl
Od 4.11.2024r. Opłaty w Urzędzie przyjmowane są tylko w formie bezgotówkowej za pomocą terminali płatniczych.
System Informacji Przestrzennej WebEwid
Do zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru należy w szczególności:
- Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
- prowadzenie dla obszaru powiatu:
- ewidencji gruntów i budynków - baza danych EGiB,
- geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu - powiatowa baza GESUT,
- gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- tworzenie, prowadzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu baz danych:
- rejestru cen nieruchomości - BDRCN,
- szczegółowych osnów geodezyjnych - BDSOG
- obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000 - BDOT500
- tworzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu:
- mapy zasadniczej - w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000,
- mapy ewidencyjnej - w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000,
- Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
- Zakładanie osnów szczegółowych;
- Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
- Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
- Ochrona gruntów rolnych, prowadzenie postępowań w zakresie wyłączania gruntów z produkcji rolnej.
- Prowadzenie spraw dotyczących wymiany i scaleń gruntów.
- Udostępnianie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego zgodnie z art. 40a – 40f Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2052 z późn. zm.). Szczegółowe zasady obliczania wysokości opłaty za udostępnienie materiałów określa Załącznik do Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne m. in. Tabele 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16.
Ewidencja gruntów i budynków
Sekretariat tel. (42) 288 83 60, e-mail:geodezja@powiat.zgierz.pl
WYPISY I WYRYSY Z EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW
Wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów i budynków [EGiB] niezbędne między innymi do:
- dokonania wpisu w Księdze Wieczystej,
- sprzedaży nieruchomości
można zamówić wyłącznie składając do tutejszego urzędu formularz EGiB:
1 Wniosek EGiB107 kB
Wymienione dokumenty mogą uzyskać następujące podmioty:
- Właściciele nieruchomości
- Osoby mające interes prawny w dostępie do danych objętych wnioskiem.
- Należy pobrać ze strony internetowej Starostwa Powiatowego
Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego
107 kB
- Wydrukować i wypełnić. Formularz w wersji papierowej dostępny jest także w holu budynku głównego, przy ul. Długiej 49.
- Proszę koniecznie szczegółowo zapoznać się z wszystkimi rubrykami wniosku, podać wymagane informacje oraz nie zapomnieć o wpisaniu:
- swojego adresu do korespondencji , e-mail i nr telefonu - pola 1, 5 i 11 wniosku EGiB,
- rodzaju dokumentu pole 8 wniosku EGiB,
- numeru działki, obrębu, adresu - pole 9 wniosku EGiB.
- postaci dokumentu i sposobu odbioru - pole 12 wniosku EGiB,
- proszę czytelnie podpisać formularz.
Wydatnie skraca to czas oczekiwania na realizację zamówienia.
- Wypełniony wniosek EGiB można dostarczyć:
- do skrzynki podawczej umieszczonej w holu Urzędu przy ul. Długiej 49,
- osobiście do pokoju 308, trzecie piętro – jeśli w danej chwili udostępniono taką możliwość,
- przysyłając na adres Urzędu: Starostwo Powiatowe w Zgierzu, Wydział Geodezji Kartografii i Katastru, ul. Długa 49, 95-100 Zgierz
- poprzez platformę ePUAP, /SPZ/SkrytkaESP.
- pocztą elektroniczną na adres: geodezja@powiat.zgierz.pl, w załączniku dodając czytelny skan lub dobrej jakości zdjęcie wniosku EGiB.
- Po otrzymaniu wniosku pracownik urzędu skontaktuje się telefonicznie bądź mailowo z wnioskodawcą aby uzgodnić dalszą procedurę postępowania. Na adres e-mail podany we wniosku pracownik realizujący wniosek prześle Dokument Obliczenia Opłaty oraz druk przelewu z podanym indywidualnym dla sprawy numerem konta bankowego, oznaczeniem odbiorcy i wnioskodawcy, numerem sprawy [6621.Numer w roku.Rok] i Dokumentu Obliczenia Opłaty [Numer w roku/Rok], kwotą do zapłaty.
- Proszę nie wpłacać żadnych kwot przed otrzymaniem od urzędu Dokumentu Obliczenia Opłaty.
- Opłatę pobiera się przed udostępnieniem materiałów.
- Dokładny cennik udostępnień wypisów i wyrysów stanowi Załącznik do Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2052) Tabela 11. Opłata za wydanie dokumentów zależy od rodzaju dokumentu i postaci (elektronicznej lub papierowej). Opłata za wydanie wypisu i wyrysu dla działek z jednej jednostki rejestrowej w postaci papierowej to – 150 złotych.
- Potwierdzenie dokonania przelewu należy przesłać e-mailem zwrotnym do urzędu.
- Po potwierdzeniu dokonania opłaty pracownik starostwa, zależnie od wybranego na wniosku EGiB pole 12 - wariantu odbioru dokumentów, przygotuje mapę do wysłania pocztą lub odbioru osobistego. Odbiór osobisty jest możliwy codziennie w pokoju 308, trzecie piętro, budynek ul. Długa 49.
- Kontakt do pracowników odpowiedzialnych: 42 288 8360, 42 288 8376, 42 288 8371.
Gleboznawcza klasyfikacja gruntów - najważniejsze informacje:
wzór wniosku o gleboznawcza klasyfikacje gruntów 3318 kB
32 kBopis czynności w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów
135 kB
Wnioski z zakresu ewidencji gruntów i budynków
Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego
1 Wniosek EGiB
107 kB
Wniosek o udostępnienie zbiorów danych bazy danych EGiB w postaci elektronicznej 2 Wniosek P P2 e-dane EGiB
490 kB
Wniosek o udostępnienie rejestru cen nieruchomości
271 kB
Wniosek o udostępnienie raportów tworzonych na podstawie bazy danych EGiB
4 Wniosek P P6 raporty EGiB
289 kBZgłoszenie zmian danych ewidencji gruntów i budynków
137 kB
Wniosek o wydanie zaświadczenia o istnieniu gospodarstwa rolnego
6 zaswiadczenie o istnieniu gospodarstwa rolnego93 kB
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zmianie powierzchni i oznaczenia nieruchomości
7 zaswiadczenia o zmianie powierzchni i oznaczenia nieruchomosci109 kB
Wniosek o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów
wniosek o gleboznawcza klasyfikacje gruntów317 kB
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
Kierownik Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Urszula Świtała
e-mail: u.switala@powiat.zgierz.pl geodezja@powiat.zgierz.pl,
tel. (42) 288 83 86, tel. (42) 288 83 80
UDOSTĘPNIANIE KOPII MAPY ZASADNICZEJ (LOKALIZACYJNEJ)
Mapę zasadniczą (lokalizacyjną) niezbędną między innymi do:
- określenia warunków zabudowy,
- zgłoszenia budowy budynku do 35 m2, budowy wjazdu, płotu itp.
- wydania warunków technicznych budowy przyłączy: wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych itp.
można zamówić wyłącznie składając do tutejszego urzędu formularz P i P1
8 Wniosek P P1 mapy338 kB
- Należy pobrać, wydrukować i wypełnić. Formularze w wersji papierowej dostępne są także w holu budynku głównego, przy ul. Długiej 49
dla mapy zasadniczej (lokalizacyjnej):
9 przyklad wypelnienia wnioskow p p1 o wydanie mapy lokalizacyjnej263 kBdla mapy ewidencyjnej:
10 przyklad wypelnienia wnioskow p p1 o wydanie mapy ewidencyjnej
264 kB
- Proszę koniecznie szczegółowo podać wymagane informacje zawarte w przykładzie wypełnienia (kolor czerwony, symbol koła) oraz nie zapomnieć o wpisaniu:
- swojego adresu do korespondencji , e-mail i nr telefonu - pola 1, 4, 9 wniosku P
- numeru działki, obrębu, adresu - pole 3 wniosku P1. Wydatnie skraca to czas oczekiwania na realizację zamówienia.
- proszę nie wypełniać skali i formatu wydruku pole 1 wniosku P1- parametry te zależą od wielkości działki i rodzaju map, którymi dysponujemy
105 kB
- proszę czytelnie podpisać oba formularze P i P1
- Wypełniony wniosek P i P1 można dostarczyć:
- do skrzynki podawczej umieszczonej w holu Urzędu przy ul. Długiej 49,
- osobiście do pokoju 208, drugie piętro – jeśli w danej chwili udostępniono taką możliwość.
- przysyłając na adres Urzędu: Starostwo Powiatowe w Zgierzu, Wydział Geodezji Kartografii i Katastru, ul. Długa 49, 95-100 Zgierz poprzez platformę ePUAP, /SPZ/SkrytkaESP.
- pocztą elektroniczną na adres: geodezja@powiat.zgierz.pl, w załączniku dodając czytelny skan lub dobrej jakości zdjęcie wniosku P i P1.
- Po otrzymaniu wniosku pracownik urzędu skontaktuje się telefonicznie bądź mailowo aby uzgodnić dalszą procedurę postępowania. Na adres e-mail podany we wniosku pracownik realizujący wniosek prześle Dokument Obliczenia Opłaty oraz druk przelewu z podanym indywidualnym dla sprawy numerem konta bankowego, oznaczeniem odbiorcy i wnioskodawcy, numerem sprawy [6642.Numer w roku.Rok] i Dokumentu Obliczenia Opłaty [Numer w roku/Rok], kwotą do zapłaty.
- Proszę nie wpłacać żadnych kwot przed otrzymaniem od urzędu Dokumentu Obliczenia Opłaty.
- Opłatę pobiera się przed udostępnieniem materiałów.
- Dokładny cennik udostępnień mapy zasadniczej stanowi Załącznik do Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2052) Tabela 13. Opłata jest uzależniona od formatu wydruku. Opłata za mapę zasadniczą kolorową, formatu A4 to ok. 24.60 zł.
- Potwierdzenie dokonania przelewu należy przesłać e-mailem zwrotnym do urzędu.
- Po potwierdzeniu dokonania opłaty pracownik starostwa, zależnie od wybranego na wniosku P pole 10 wariantu, przygotuje mapę do wysłania pocztą lub odbioru osobistego. Odbiór osobisty jest możliwy codziennie w pokoju 208, drugie piętro, budynek ul. Długa 49.
- Kontakt do pracowników odpowiedzialnych: 42 288 8360, 42 288 8390, 42 288 8380.
Wnioski z zakresu udostępniania materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
Wniosek o udostępnienie mapy zasadniczej lub mapy ewidencji gruntów i budynków
338 kB
Wniosek o udostępnienie zbioru danych bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT) w postaci elektronicznej
12 Wniosek P P3 GESUT287 kB
Wniosek o udostępnienie zbioru danych bazy danych obiektów topograficznych (BDOT500) w postaci elektronicznej13 Wniosek P P4 BDOT
338 kBWniosek o udostępnienie kopii innych materiałów PZGiK w tym dokumentów wchodzących w skład operatów technicznych
306 kB
INFORMACJE DLA GEODETÓW
Powiatowy zasób geodezyjny i kartograficzny prowadzony jest w systemie TurboEWID. Natywnym plikiem wymiany danych systemu są link do pliki KCD.
Obsługa zgłaszanych prac geodezyjnych prowadzona jest poprzez Portal Geodety Web-EWID stanowiący część link do Systemu e-Usług Publicznych .
Aby uzyskać dostęp do Portalu Geodety należy złożyć wniosek o założenie konta w serwisie Web-EWID.
153 kB
Instrukcje obsługi serwisu dostępne sa pod adresem link do instrukcji.
Preferowany kanał komunikacji z pracownikami PODGiK to Komunikator WebEwid.
Wyniki prac geodezyjnych proszę przekazywać wyłącznie poprzez Portal Geodety
w formie dokumentów cyfrowych w formacie PDF. Absolutnie proszę NIE skanować
materiałów archiwalnych i informacji z baz danych uzyskanych z PODGiK. Dokumenty
stworzone przez Wykonawcę, o ile to możliwe proszę przekształcać bezpośrednio do formatu PDF (druk do PDF). Kluczowe znaczenie ma tu jak najmniejsza wielkość pliku bez utraty jakości i czytelności.
Zgodnie z § 42 ust. 3 rozporządzenia z dnia 18 sierpnia 2020 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz. U. 2020 poz. 1429 z późn. zm.) przekazywanie operatów technicznych w postaci papierowej dopuszcza się, nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2021 r. Składanie dokumentacji w postaci nieelektronicznej - przeznaczonej dla zamawiającego w celu opatrzenia jej klauzulą urzędową, możliwe jest codziennie w godzinach pracy urzędu poprzez skrzynkę podawczą umieszczoną w holu urzędu przy ul. Długiej 49. Odbiór oklauzulowanych materiałów odbywa się po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikami PODGiK na stanowisku podawczym, pokój 202, drugie piętro, budynek ul. Długa 49.
Ogólna charakterystyka materiałów powiatowego zasobu
geodezyjnego i kartograficznego
410 kB
18 zawiadomienie o przekazaniu wynikow prac geo
133 kB
Program do transformacji współrzędnych XY 65 - 2000
13 program do transformacji wspolrzednych674 kB
Formularz wykazu zmian danych ewidencyjnych dotyczących działki
44 kB
55 kBFormularz badania KW
44 kB
Informacja w sprawie etapowania
135 kB Wniosek o uzgodnienie harmonogramu przekazywania wyników zgłoszonych prac geodezyjnych
13 kB
Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
Przeprowadzanie Narad Koordynacyjnych
e-mail: geodezja@powiat.zgierz.pl, zudp@powiat.zgierz.pl, tel. 42 288 83 83
Narady koordynacyjne przeprowadzane są za pomocą środków komunikacji elektronicznej z wykorzystaniem serwisu WebEWID Portal Narada Koordynacyjna stanowiący część link do Systemu e-Usług Publicznych.
Wniosek o przedłożenie projektu na naradzie koordynacyjnej w celu uzgodnienia sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
199 kB
Wniosek o założenie konta w serwisie Web-EWID Portal Narada Koordynacyjna przeznaczony dla przedstawicieli władających sieciami uzbrojenia terenu SUT
21 wniosek-portal-narada-koordynacyjna
219 kB
Ochrona gruntów rolnych, wyłączanie gruntów z produkcji rolnej
Sekretariat tel. 42 288 83 60, e-mail: geodezja@powiat.zgierz.pl
Realizacja zadań starosty w zakresie ochrony gruntów rolnych obejmuje:
- określenie warunków wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolniczej,
- ustalanie opłat rocznych za wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej,
- prowadzenie postępowań kontrolnych w zakresie wyłączania gruntów z produkcji rolnej;
Wniosek o wyłączenie gruntów z produkcji rolniczej
110 kB
Do wniosku należy dołączyć mapę z zagospodarowaniem terenu, na którym zaznaczony zostanie obszar przeznaczony do wyłączenia.
Wniosek zgloszenie terminu faktycznego wyłaczenia gruntów z produkcji rolniczej
24 kB