ul.Długa 49, 95-100 Zgierz
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Jolanta Jatczak tel. 42 288 83 11; e-mail: j.jatczak@powiat.zgierz.pl; e-mail: przk@powiat.zgierz.pl
Główny Specjalista Urszula Olszówka tel. 42 288 83 12; e-mail: u.olszowka@powiat.zgierz.pl, mail: przk@powiat.zgierz.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela porad prawnych wyłącznie w sprawach konsumenckich.
Zgodnie z art. 221 kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów działa wyłącznie na rzecz mieszkańców Powiatu Zgierskiego. Osoby niebędące mieszkańcami Powiatu Zgierskiego mogą zwrócić się o pomoc do rzeczników konsumentów właściwych ze względu na ich miejsce zamieszkania.
Do zadać rzecznika konsumentów należy w szczególności:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów i praw konsumentów,
- udzielanie konsumentom pomocy przy dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej.
Przyjęcia konsumentów w Biurze Powiatowego Rzecznika Konsumentów odbywają się w godzinach niżej wskazanych:
- poniedziałek, czwartek, piątek – 10.00 – 13.00
- wtorek – 13.00 – 16.00
Starostwo Powiatowe w Zgierzu nie odpowiada za nieprawidłowo podane godziny przyjęć na innych stronach.
Ważna informacja:
- W celu uzyskania pomocy prawnej należy dostarczyć do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów kserokopie wszystkich posiadanych dokumentów dotyczących zgłaszanego problemu, np. dowodu zakupu towaru (paragonu), warunków gwarancji (karty gwarancyjnej), treści zawartej umowy wraz z regulaminem świadczenia usług i regulaminem promocji (jeśli taki dokument jest związany ze zgłaszanym problemem), zgłoszenia reklamacyjnego, korespondencji prowadzonej z przedsiębiorcą itp.
- Wszystkie sprawy kierowane do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów, również te wysyłane drogą elektroniczną obligatoryjnie winny być wniesione na poprawnie wypełnionym formularzu „wniosek o udzielenie pomocy prawnej konsumentowi” zamieszczony poniżej i zawierać imię i nazwisko konsumenta, jego adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) oraz telefon kontaktowy. W przeciwnym razie zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.
Rzecznik Konsumentów nie jest uprawniony do przeprowadzania czynności kontrolnych, nie orzeka w sprawach, nie wydaje nakazów ani zakazów, nie nakłada kar, nie jest podmiotem uprawnionym do stosowania środków przymusu egzekucyjnego dla wyegzekwowania roszczenia dochodzonego od przedsiębiorcy przez konsumenta.
Rzecznik Konsumentów nie ma kompetencji do przeprowadzania postępowania dowodowego, rzecznik nie wydaje ekspertyz, opinii w sprawach wymagających wiedzy specjalnej.
Przydatne linki