Gra usprawniająca oddychanie stworzona z materiałów recyklingowych, własnoręcznie uszyta książka czy labirynt w formie toru oddechowego. Takie niecodzienne i kreatywne pomoce do nauki dla najmłodszych stworzyli nauczyciele z powiatu zgierskiego w ramach konkursu pod patronatem Starosty Zgierskiego „Pomoce dydaktyczne do stymulowania kompetencji komunikacyjnych i językowych dla dzieci w wieku przedszkolnym”, zorganizowanego przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Kornela Makuszyńskiego w Zgierzu.
Jury miało do oceny kilkanaście prac. Jedną z osób oceniających był Karol Maśliński członek Zarządu Powiatu Zgierskiego. Jednak najlepszymi recenzentami prac okazały się dzieci, które z chęcią sprawdzały przygotowane na konkurs pomoce dydaktyczne.
I miejsce zajęła Anita Drozdalska z Przedszkola nr 16 przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Zgierzu, która przygotowała książeczkę „Kotek”. Czytanka uszyta z materiałów takich jak filc czy guziki, jest pełna obrazków i uczy dziecko samodzielnie składać oraz kończyć zdania na podstawie odpowiednich symboli.
II miejsce zajęła Katarzyna Walczewska z Przedszkola nr 4 ,,Szafirek” przy Zespole Szkół Specjalnych w Głownie, która stworzyła grę oddechową, składającą się z tekturowego labiryntu oraz puszystych kulek i słomek, które przesuwa się dmuchając w nie. Dodatkowo w labiryncie znajdują się obrazki żabek pokazujące różnorodne ćwiczenia artykulacyjne do wykonania przez dziecko.
III miejsce zajęła Iwona Olborska z przedszkola działającego przy Zespole Szkół Specjalnych w Aleksandrowie Łódzkim, która stworzyła książeczkę sensoryczną metodą handmade.
Wyróżnienia otrzymały Martyna Matczak ze Szkoły Podstawowej nr 8 z Oddziałami Przedszkolnymi w Zgierzu oraz Emilia Tworska z Przedszkola Miejskiego nr 6 w Zgierzu.
Nagrody dla zwycięzców ufundował powiatowy samorząd.