Black Friday - nie daj się oszukać!
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przypomina, że zgodnie z obowiązującym prawem przedsiębiorcy mają obowiązek informowania konsumentów o najniższej cenie towaru lub usługi z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Informacja ta pozwala konsumentom zweryfikować czy oferta ( w tym przypadku Black Friday) jest rzeczywiście korzystna.
Kupując towar po obniżonej cenie konsumenci mają takie same prawa jak przy zakupie tej samej rzeczy w cenie regularnej.
W razie braku zgodności towaru z umową konsument na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. może złożyć reklamacje do sprzedawcy. Konsument może również dochodzić roszczeń od gwaranta z tytułu gwarancji, jeżeli została ona udzielona (na podstawie wystawionej karty gwarancyjnej). To konsument dokonuje wyboru, z jakiego tytułu zgłasza reklamację.
Rzecznik przypomina, że w przypadku zakupu w sklepie stacjonarnym ewentualny zwrot towaru zależy wyłącznie od woli sprzedawcy dlatego też należy się upewnić czy tego rodzaju możliwość przewiduje oznaczony przedsiębiorca.
W przypadku zakupów przez Internet zweryfikuj sprzedawcę - gdzie jest zarejestrowany, pod jakim numerem, w jakim kraju, jaką ma formę prawną prowadzonej działalności, gdzie ma swoją siedzibę, zapoznaj się z regulaminem sklepu i warunkami zwrotu, przeczytaj opinie o sklepie,
Pamiętaj, że nie zawsze możesz zwrócić towar zakupiony przez Internet, np. w sytuacji gdy został on przygotowany na indywidualne zamówienie np. biżuteria z grawerem.
W przypadku pytań można zwracać się o pomoc/poradę do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Zgierzu pisząc na adres przk@powiat.zgierz.pl lub dzwoniąc na numer 42 288 83 10.