ul. Długa 49, 95-100 Zgierz
Geodeta Powiatowy Edyta Majer e-mail: geodezja@powiat.zgierz.pl
Kierownik Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej
i Kartograficznej - Urszula Świtała e-mail: u.switala@powiat.zgierz.pl
Sekretariat tel. (42) 288 83 60;
System Informacji Przestrzennej WebEwid
Do zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru należy w szczególności:
- Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
- prowadzenie dla obszaru powiatu:
- ewidencji gruntów i budynków - baza danych EGiB,
- geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu - powiatowa baza GESUT,
- gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- tworzenie, prowadzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu baz danych:
- rejestru cen nieruchomości - BDRCN,
- szczegółowych osnów geodezyjnych - BDSOG
- obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000 - BDOT500
- tworzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu:
- mapy zasadniczej - w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000,
- mapy ewidencyjnej - w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000,
- Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
- Zakładanie osnów szczegółowych;
- Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
- Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
- Ochrona gruntów rolnych, prowadzenie postępowań w zakresie wyłączania gruntów z produkcji rolnej.
- Prowadzenie spraw dotyczących wymiany i scaleń gruntów.
- Udostępnianie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego zgodnie z art. 40a – 40f Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2052 z późn. zm.). Szczegółowe zasady obliczania wysokości opłaty za udostępnienie materiałów określa Załącznik do Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne m. in. Tabele 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16.
Ewidencja gruntów i budynków
Sekretariat tel. (42) 288 83 60, e-mail:geodezja@powiat.zgierz.pl
Zastępca Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru - Aleksandra Braun-Krukowska
e-mail: a.braun-krukowska@powiat.zgierz.pl, geodezja@powiat.zgierz.pl,
tel. (42) 288 83 72, tel. (42) 288 83 80
WYPISY I WYRYSY Z EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW
Wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów i budynków [EGiB] niezbędne między innymi do:
- dokonania wpisu w Księdze Wieczystej,
- sprzedaży nieruchomości
można zamówić wyłącznie składając do tutejszego urzędu formularz EGiB:
Wymienione dokumenty mogą uzyskać następujące podmioty:
- Właściciele nieruchomości
- Osoby mające interes prawny w dostępie do danych objętych wnioskiem.
- Należy pobrać ze strony internetowej Starostwa Powiatowego
Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego
- Wydrukować i wypełnić. Formularz w wersji papierowej dostępny jest także w holu budynku głównego, przy ul. Długiej 49.
- Proszę koniecznie szczegółowo zapoznać się z wszystkimi rubrykami wniosku, podać wymagane informacje oraz nie zapomnieć o wpisaniu:
- swojego adresu do korespondencji , e-mail i nr telefonu - pola 1, 5 i 11 wniosku EGiB,
- rodzaju dokumentu pole 8 wniosku EGiB,
- numeru działki, obrębu, adresu - pole 9 wniosku EGiB.
- postaci dokumentu i sposobu odbioru - pole 12 wniosku EGiB,
- proszę czytelnie podpisać formularz.
Wydatnie skraca to czas oczekiwania na realizację zamówienia.
- Wypełniony wniosek EGiB można dostarczyć:
- do skrzynki podawczej umieszczonej w holu Urzędu przy ul. Długiej 49,
- osobiście do pokoju 308, trzecie piętro – jeśli w danej chwili udostępniono taką możliwość,
- przysyłając na adres Urzędu: Starostwo Powiatowe w Zgierzu, Wydział Geodezji Kartografii i Katastru, ul. Długa 49, 95-100 Zgierz
- poprzez platformę ePUAP, /SPZ/SkrytkaESP.
- pocztą elektroniczną na adres: geodezja@powiat.zgierz.pl, w załączniku dodając czytelny skan lub dobrej jakości zdjęcie wniosku EGiB.
- Po otrzymaniu wniosku pracownik urzędu skontaktuje się telefonicznie bądź mailowo z wnioskodawcą aby uzgodnić dalszą procedurę postępowania. Na adres e-mail podany we wniosku pracownik realizujący wniosek prześle Dokument Obliczenia Opłaty oraz druk przelewu z podanym indywidualnym dla sprawy numerem konta bankowego, oznaczeniem odbiorcy i wnioskodawcy, numerem sprawy [6621.Numer w roku.Rok] i Dokumentu Obliczenia Opłaty [Numer w roku/Rok], kwotą do zapłaty.
- Proszę nie wpłacać żadnych kwot przed otrzymaniem od urzędu Dokumentu Obliczenia Opłaty.
- Opłatę pobiera się przed udostępnieniem materiałów.
- Dokładny cennik udostępnień wypisów i wyrysów stanowi Załącznik do Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2052) Tabela 11. Opłata za wydanie dokumentów zależy od rodzaju dokumentu i postaci (elektronicznej lub papierowej). Opłata za wydanie wypisu i wyrysu dla działek z jednej jednostki rejestrowej w postaci papierowej to – 150 złotych.
- Potwierdzenie dokonania przelewu należy przesłać e-mailem zwrotnym do urzędu.
- Po potwierdzeniu dokonania opłaty pracownik starostwa, zależnie od wybranego na wniosku EGiB pole 12 - wariantu odbioru dokumentów, przygotuje mapę do wysłania pocztą lub odbioru osobistego. Odbiór osobisty jest możliwy codziennie w pokoju 308, trzecie piętro, budynek ul. Długa 49.
- Kontakt do pracowników odpowiedzialnych: 42 288 8360, 42 288 8376, 42 288 8371.
Gleboznawcza klasyfikacja gruntów - najważniejsze informacje:
Informacje dla Klasyfikatorów
32 kB
opis czynności w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów
135 kB
wniosek o gleboznawczą klasyfikacje gruntów
317 kB
Wnioski z zakresu ewidencji gruntów i budynków
Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego
Wniosek o udostępnienie zbiorów danych bazy danych EGiB w postaci elektronicznej 2 Wniosek P P2 e-dane EGiB
490 kB
Wniosek o udostępnienie rejestru cen nieruchomości 3 Wniosek P P5 RCN
310 kB
Wniosek o udostępnienie raportów tworzonych na podstawie bazy danych EGiB 4 Wniosek P P6 raporty EGiB
336 kB
Zgłoszenie zmian danych ewidencji gruntów i budynków 5 zgloszenie zmian danych ewidencji gruntow i budynkow
137 kB
Wniosek o wydanie zaświadczenia o istnieniu gospodarstwa rolnego 6 zaswiadczenie o istnieniu gospodarstwa rolnego
93 kB
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zmianie powierzchni i oznaczenia nieruchomości 7 zaswiadczenia o zmianie powierzchni i oznaczenia nieruchomosci
109 kB
Wniosek o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów
wniosek o gleboznawczą klasyfikacje gruntów
317 kB
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
Kierownik Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej
i Kartograficznej - Urszula Świtała e-mail: u.switala@powiat.zgierz.pl
tel. (42) 288 83 86,(42) 288 83 80;
UDOSTĘPNIANIE KOPII MAPY ZASADNICZEJ (LOKALIZACYJNEJ)
Mapę zasadniczą (lokalizacyjną) niezbędną między innymi do:
- określenia warunków zabudowy,
- zgłoszenia budowy budynku do 35 m2, budowy wjazdu, płotu itp.
- wydania warunków technicznych budowy przyłączy: wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych itp.
można zamówić wyłącznie składając do tutejszego urzędu formularz P i P1 8 Wniosek P P1 mapy
338 kB
- Należy pobrać 8 Wniosek P P1 mapy
338 kBWydrukować i wypełnić. Formularze w wersji papierowej dostępne są także w holu budynku głównego, przy ul. Długiej 49.
dla mapy zasadniczej (lokalizacyjnej),
- 9 Przykład wypełnienia wniosków P P1 mapa zasadnicza lokalizacyjna
263 kBdla mapy ewidencyjnej.10 Przykład wypełnienia wniosków P P1 mapa ewidencyjna
264 kB - Proszę koniecznie szczegółowo podać wymagane informacje zawarte w przykładzie wypełnienia (kolor czerwony, symbol koła) oraz nie zapomnieć o wpisaniu:
- swojego adresu do korespondencji , e-mail i nr telefonu - pola 1, 4, 9 wniosku P
- numeru działki, obrębu, adresu - pole 3 wniosku P1. Wydatnie skraca to czas oczekiwania na realizację zamówienia.
- proszę nie wypełniać skali i formatu wydruku pole 1 wniosku P1- parametry te zależą od wielkości działki i rodzaju map, którymi dysponujemy 11 tab mapy
105 kB - proszę czytelnie podpisać oba formularze P i P1
- Wypełniony wniosek P i P1 można dostarczyć:
- do skrzynki podawczej umieszczonej w holu Urzędu przy ul. Długiej 49,
- osobiście do pokoju 208, drugie piętro – jeśli w danej chwili udostępniono taką możliwość.
- przysyłając na adres Urzędu: Starostwo Powiatowe w Zgierzu, Wydział Geodezji Kartografii i Katastru, ul. Długa 49, 95-100 Zgierz poprzez platformę ePUAP, /SPZ/SkrytkaESP.
- pocztą elektroniczną na adres: geodezja@powiat.zgierz.pl, w załączniku dodając czytelny skan lub dobrej jakości zdjęcie wniosku P i P1.
- Po otrzymaniu wniosku pracownik urzędu skontaktuje się telefonicznie bądź mailowo aby uzgodnić dalszą procedurę postępowania. Na adres e-mail podany we wniosku pracownik realizujący wniosek prześle Dokument Obliczenia Opłaty oraz druk przelewu z podanym indywidualnym dla sprawy numerem konta bankowego, oznaczeniem odbiorcy i wnioskodawcy, numerem sprawy [6642.Numer w roku.Rok] i Dokumentu Obliczenia Opłaty [Numer w roku/Rok], kwotą do zapłaty.
- Proszę nie wpłacać żadnych kwot przed otrzymaniem od urzędu Dokumentu Obliczenia Opłaty.
- Opłatę pobiera się przed udostępnieniem materiałów.
- Dokładny cennik udostępnień mapy zasadniczej stanowi Załącznik do Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2052) Tabela 13. Opłata jest uzależniona od formatu wydruku. Opłata za mapę zasadniczą kolorową, formatu A4 to ok. 24.60 zł.
- Potwierdzenie dokonania przelewu należy przesłać e-mailem zwrotnym do urzędu.
- Po potwierdzeniu dokonania opłaty pracownik starostwa, zależnie od wybranego na wniosku P pole 10 wariantu, przygotuje mapę do wysłania pocztą lub odbioru osobistego. Odbiór osobisty jest możliwy codziennie w pokoju 208, drugie piętro, budynek ul. Długa 49.
- Kontakt do pracowników odpowiedzialnych: 42 288 8360, 42 288 8390, 42 288 8380.
Wnioski z zakresu udostępniania materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
Wniosek o udostępnienie mapy zasadniczej lub mapy ewidencji gruntów i budynków
8 Wniosek P P1 mapy
338 kBWniosek o udostępnienie zbioru danych bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT) w postaci elektronicznej 12 Wniosek P P3 GESUT
339 kBWniosek o udostępnienie zbioru danych bazy danych obiektów topograficznych (BDOT500) w postaci elektronicznej 13 Wniosek P P4 BDOT
338 kBWniosek o udostępnienie kopii innych materiałów PZGiK w tym dokumentów wchodzących w skład operatów technicznych 14 Wniosek P P7 kopie
306 kB
INFORMACJE DLA GEODETÓW
Powiatowy zasób geodezyjny i kartograficzny prowadzony jest w systemie TurboEWID. Natywnym plikiem wymiany danych systemu są link do pliki KCD.
Obsługa zgłaszanych prac geodezyjnych prowadzona jest poprzez Portal Geodety Web-EWID stanowiący część link do Systemu e-Usług Publicznych .
Aby uzyskać dostęp do Portalu Geodety należy złożyć wniosek o założenie konta w serwisie Web-EWID. 15 wniosek Portal Geodety
153 kBInstrukcje obsługi serwisu dostępne sa pod adresem link do instrukcji.
Preferowany kanał komunikacji z pracownikami PODGiK to Komunikator WebEwid.
Wyniki prac geodezyjnych proszę przekazywać wyłącznie poprzez Portal Geodety
w formie dokumentów cyfrowych w formacie PDF. Absolutnie proszę NIE skanować
materiałów archiwalnych i informacji z baz danych uzyskanych z PODGiK. Dokumenty
stworzone przez Wykonawcę, o ile to możliwe proszę przekształcać bezpośrednio do formatu PDF (druk do PDF). Kluczowe znaczenie ma tu jak najmniejsza wielkość pliku bez utraty jakości i czytelności.
Zgodnie z § 42 ust. 3 rozporządzenia z dnia 18 sierpnia 2020 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz. U. 2020 poz. 1429 z późn. zm.) przekazywanie operatów technicznych w postaci papierowej dopuszcza się, nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2021 r. Składanie dokumentacji w postaci nieelektronicznej - przeznaczonej dla zamawiającego w celu opatrzenia jej klauzulą urzędową, możliwe jest codziennie w godzinach pracy urzędu poprzez skrzynkę podawczą umieszczoną w holu urzędu przy ul. Długiej 49. Odbiór oklauzulowanych materiałów odbywa się po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikami PODGiK na stanowisku podawczym, pokój 202, drugie piętro, budynek ul. Długa 49.
Ogólna charakterystyka materiałów powiatowego zasobu
geodezyjnego i kartograficznego
Zgłoszenie prac geodezyjnych 17 Zgloszenie-prac-geodezyjnych
191 kB
Zawiadomienie o przekazaniu wyników zgłoszonych prac geodezyjnych 18 zawiadomienie o przekazaniu wyników prac geo
132 kBProgram do transformacji współrzędnych XY 65 - 2000 19 program do transformacji wspolrzednych
674 kB
Formularz wykazu zmian danych ewidencyjnych dotyczących działki23 formularz wz dzialki
57 kB
Formularz wykazu zmian danych ewidencyjnych dotyczących budynku24 formularz wz budynki
44 kB
Formularz wykazu zmian danych ewidencyjnych dotyczących punktów granicznych25 formularz wz pkt graniczne
55 kB
Formularz badania KW26 badanie KW
44 kB
Informacja w sprawie etapowania
135 kB
Wniosek o uzgodnienie harmonogramu przekazywania wyników zgłoszonych prac geodezyjnych
13 kB
Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
Przeprowadzanie Narad Koordynacyjnych
e-mail: geodezja@powiat.zgierz.pl, zudp@powiat.zgierz.pl, tel. 42 288 83 83
Narady koordynacyjne przeprowadzane są za pomocą środków komunikacji elektronicznej z wykorzystaniem serwisu WebEWID Portal Narada Koordynacyjna stanowiący część link do Systemu e-Usług Publicznych.
Wniosek o przedłożenie projektu na naradzie koordynacyjnej w celu uzgodnienia sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
Wniosek o założenie konta w serwisie Web-EWID Portal Narada Koordynacyjna przeznaczony dla przedstawicieli władających sieciami uzbrojenia terenu SUT
21 wniosek-portal-narada-koordynacyjna
219 kB
Ochrona gruntów rolnych, wyłączanie gruntów z produkcji rolnej
Sekretariat tel. 42 288 83 60, e-mail: geodezja@powiat.zgierz.pl
Realizacja zadań starosty w zakresie ochrony gruntów rolnych obejmuje:
- określenie warunków wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolniczej,
- ustalanie opłat rocznych za wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej,
- prowadzenie postępowań kontrolnych w zakresie wyłączania gruntów z produkcji rolnej;
Wniosek o wyłączenie gruntów z produkcji rolniczej 22 wniosek o wylaczenie gruntow z produkcji rolnej
110 kBDo wniosku należy dołączyć mapę z zagospodarowaniem terenu, na którym zaznaczony zostanie obszar przeznaczony do wyłączenia.
Wniosek o uzgodnienie harmonogramu przekazywania wyników zgłoszonych prac geodezyjnych
Wniosek zgloszenie terminu faktycznego wyłaczenia gruntów z produkcji rolniczej
24 kB